17 apr 2013

Het Verborgen Weten





Als je goed luistert kun je de Natuur horen fluisteren.Dit is de stem van de Moeder Aarde.
Ze heeft ons veel te vertellen.
Ze vertelt ons  dat we met alles en iedereen verbonden zijn. Dat we allen zijn opgebouwd uit dezelfde vier elementen. Dat stenen, dieren en bomen onze verwanten zijn.
Over het ritme van de cirkel en bundeling van kracht.
Dat kan ook jij ervaren !
Horen, Zien, Voelen en Doen







Moeder Aarde leert ons dat we een verwantschap hebben met al wat leeft. We zijn allen een onderdeel van de Schepping van het Groot Mysterie.
Samen met Grootmoeder Maan, Vader Zon, 
De bomen het staande volk genoemd
De planten en kruiden
De stenen, de natuurvolken noemen de stenen onze voorouders.
De vele soorten dieren als de Viervoeters, de Gevleugelde en de Geschubde.



Wanneer we hen met respect benaderen, willen zij onze leermeesters, beschermers en helpers worden !!
Kijk, luister en voel met heel je lichaam, met al je zintuigen.
Dan kun jij dit ook ervaren. 
Dit noem ik wel het Verborgen Weten, maar je zou het ook sjamanisme kunnen noemen.

Dit verborgen weten deel ik op diverse manieren :
Als consult één op één,
in workshops met een kleine groep, 




Dromenvanger maken
Vier elementen beleven en ervaren
Medicijnwiel leggen
Kracht ketting / Talisman / Amulet
Krachtdier / medicijnplant vinden
In je eigen omgeving een krachtplek vinden
Reiniging door smudging
Stenen zowel kiezel als edel en kristallen
Maan kalender, menstruatie als helende cyclus
Vind je eigen natuurlijke klank of lied
Orakelen met o.a. het stenen orakel













Dromenvanger :


Een wilgentwijgje
Een restje wol van je lievelingstrui
Een paar veertjes van de duif 
die in de dakgoot boven je kamer
zijn nestje heeft gemaakt.
En dan het belangrijkste :
Jouw energie
Jouw kracht en aandacht.

  


De kennis en inspiratie over dit onderwerp komen van diep uit me Zelf.
Als mijn leermeesters mag ik noemen zwaan, stenen en boom-berk-4
Tijdens  mijn-opleiding heb ik ook diverse mensen ontmoet welke mij waardevolle teachings gaven.  



enkele foto voorbeelden van mijn werk












Geen opmerkingen:

Een reactie posten